מתיישב תובע 25 אלף ש"ח משוטר מג"ב שמשך בפאותיו

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on מתיישב תובע 25 אלף ש"ח משוטר מג"ב שמשך בפאותיו

שוטר מג"ב אשר תועד מושך בפאתו של צעיר יהודי תושב עוז ציון נתבע על ידו בסכום של 25,000 ₪. עו"ד אלעדי ויזל: "יהודי הנמשך בברוטאליות בזקנו ופאותיו הינו מראה מזעזע המזכיר תקופות אפלות בעברו של העם היהודי"

צילום: עוז עציון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני מספר ימים, הגיש עו"ד אלעדי ויזל מארגון חוננו, תביעה בבית משפט השלום בירושלים ע"ס 25,000 ₪, כנגד שוטר מג"ב אשר תועד בחודש ספטמבר 2022 כשהוא מושך בפאתו של צעיר יהודי תושב עוז ציון שבבנימין במהלך פשיטה של שוטרי מג"ב על המקום.

בכתב התביעה מתאר עוד" ויזל את האירוע החמור: "בתאריך 18.9.22 הגיע כוח מג"ב לגבעת עוז ציון שבבנימין והציג לתושבי המקום צו שטח צבאי סגור אשר הוצא למקום. התושבים וביניהם התובע ניסו לקבול באוזני השוטרים בעניין חוקיותו של הצו במהלך דין ודברים שנערך בין הצדדים, ביצע התובע צעד מחאתי וקרע את עותק הנייר של הצו שניתן לו. או אז, ובלא כל שיג ושיח מקדים, שלח הנתבע את ידו והכה מכת אגרוף לפניו של התובע .מיד לאחר מכת האגרוף תפס הנתבע בזקנו ובפאתו של התובע, משך בהם בצורה ברוטאלית ומשפילה, וביצע בו מעצר אגרסיבי תוך ביזוי רגשי הדת שלו", תאר עו"ד ויזל.

בכתב התביעה מסופר על ההשפלה הגדולה בשל הפגיעה ברגשותיו הדתיים כתוצאה ממשיכת פאתו: "מיותר לציין את הכאב והסבל הרב שנגרם לאדם שמושכים אותו בשערותיו. עוד יותר מיותר לציין את ההשפלה שחש אדם דתי אשר מבזים אותו במשיכת שערות זקנו ופאותיו אשר הם בעלי ערך דתי וסנטימנטלי עבורו. יהודי הנמשך בברוטאליות בזקנו ופאותיו הינו מראה מזעזע המזכיר תקופות אפלות בעברו של העם היהודי".

"הסרטון מדבר בעד עצמו ומוכיח כי הנתבע פעל באלימות וברוטאלית תוך שימוש בכוח שלא כדין ובאופן לא מדתי, וגרם כאב והשפלה רבה למתלונן. לתובע נגרם סבל ועוגמת נפש רבה מהפגיעה בגופו כבודו וזכויותיו תוך תקיפתו בצורה אלימה ומשפילה, ביזוי אמונתו, ופגיעה ברגשי הדת שלו. הנתבע בחר לפעול באלימות חמורה ומשפילה כלפי הנתבע תוך שימוש ציני במשיכה בפאתו על מנת "להשיב לו כגמולו" על כך שההין לקרוע את העתק הצו. אקט אלים ומשפיל אשר בוצע ללא כל עילה חוקית, הצדקה או הגיון. השפלה למטרת השפלה. פגיעה ברגשות הדת לשמה", כתב ויזל.

בסיום כתב התביעה הודגש  כי הצעיר היהודי הותקף ללא שנקט באלימות כלשהי: "אין מחלוקת כי בשום שלב לא פעל התובע באלימות שהרי החשדות שיחסו לתובע אינם נוגעים להתנגדות אלימה מצדו, ואף הסרטון מוכיח זאת ומשכך אין כל הצדקה לאופן הברוטאלי והאלים בו בוצע מעצרו – אגרוף לפנים, משיכה בזקן ומשיכה בפאה – ולפגיעה כה חמורה בגופו בכבודו וברגשותיו. לאור האמור נלמד כי מעשיו של הנתבע מהווים שימוש בכוח שלא כדין ועולים כדי עוולת התקיפה", חתם עו"ד ויזל.

ממשטרת ישראל נמסר: אנו מגנים כל התנהגות שאינה הולמת בפעילות מבצעית. המקרה נבדק על ידי מח"ש ובסיום החקירה הוחלט להעביר הטיפול בשוטר למישור המשמעתי וננקטו נגדו סנקציות בהתאם. התביעה שפניתכם טרם הומצאה כדין ולכשתתקבל, היא תטופל בדרכים המשפטיות המקובלות.

 



1 תגובות

מיין תגובות